Siirry sisältöön

Tilaa Omaan kotiin! -selkokielinen asumisen opas!

Elina Leinonen

Uunituore Omaan kotiin! -Asumisen opas antaa selkokielellä ohjeita ja käytännön tietoa itsenäisestä asumisesta.

Omaan kotiin! Asumisen opas on suunnattu itsenäisesti asuville, tukea tarvitseville nuorille ja aikuisille. Selkokielinen opas kokoaa yksien kansien väliin tietopaketin itsenäisestä asumisesta:

  • paperi- ja raha-asiat
  • omasta kodista huolehtiminen
  • paloturvallisuus
  • asumisviihtyisyys
  • asuminen taloyhtiössä
  • naapuruus jne.

Opas sisältää paljon käytännön ohjeita asumiseen. Ohjeet sopivat muistilistaksi tukiasukkaille ja heidän kanssaan työskenteleville asumisen ohjaajille. Tiesitkö sinä, kuinka muuttoilmoitus tehdään? Kuinka sähköt tilataan? jne.

Omaan kotiin! -oppaassa on lisäksi tukiasukkaidemme tarinoita. Tarinat kertovat onnistumisista ja rohkaisevat itsenäiseen asumiseen.

Asumisen oppaan voi tilata kotisivujemme tietopankista: Omaan kotiin! Asumisen opas
Painetun oppaan hinta on 15 €.

Opas löytyy tietopankista ja tästä myös verkkojulkaisuna

Tietopankista löytyy lisäksi Työkirja tukiasumisen työntekijöille.

Lisätietoja antaa

Anu Kubach

asukasisännöitsijä
puh. 040 1628 009
Tampere

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *